onsdag 18. januar 2017

Klargjort for pause

 Da er Magne-instituttet klargjort for en pause på 2 ½ uke. Strømmen er slått av. Ting er lagt på vent.

Magne-instituttets brukere driver for tida og pakker for vel to uker i Danmark – mitt andre fedreland. Helt seriøst siden jeg faktisk har en slektsgren som går til Danmark. ooops, oops, jeg glemte at jeg hadde bestemt meg til å slutte og  gnage om slekt. No vet jeg jo at hele Nord-Norge stammer fra Danmark, fra danske adelsmenn, embetsmenn eller helst danske konger.  Jeg har beviselig et slektstre satt opp av en dyktig slektsforsker, og det har en smal strek attover til Danmark. (Jeg Avslører ikke her hva jeg betalte for å få et ærverdig slektstre.)  

Som vanlig raser vi gjennom Gardermoen til Kastrup, henter leiebilen på Hertz og kjører nordover Sjælland i retning Fredebnsborg. Vi skal kombinere Solisten og ABM. Ikke noe nytt i det. Det har vi gjort før, Det nye er at Ørretfiskeriet er blitt overbooket av utenlangske arbeidere, så alt av hytter og leiligheter er utleid utenom Hus E.  Det betyr stort trykk på Hus E av andre leietakere. Denne gangen var det bare ledig fem av de dagene vi skulle være der, så vi har funnet oss en leilighet i Teacob noen kilometer unna.  Det er litt rart. Ørretfiskeriet er blitt mitt danske Chestnut Hill. 

Denne gangen flotter vi oss med tre dager ferie, så vi kjører over Storebelt tl Fyn og videre til Langeland der vi skal hyre i sjøkanten noen dager før vi avslutter med en sesjon på Family Hope Center.
Altså er Magne-instituttet stengt, stallen og svømmehallen har fått beskjed om at vi blir borte i vel to uker – og vi pakker nå ditt og datt.

domantrener

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar