fredag 23. februar 2018

En bro over til noe annet

Da viser det seg at ingen av bloggene mine fra Danmark er sendt.

Et Danmark vi hørte hadde tidlig vår. Dette utløste vill panikk.
Følgelig raste vi over Tjeldsundbrua for å kjøpe joggesko. Men det skjer alltid noe når man passerer en bro. En bro er overgang til noe annet også i overført betydning. Jeg bestemte meg til å dra i vinterskoa som ikke ser så veldig vinterede ut. Pappa gjorde faktisk det samme, men mamma kjøpte joggesko i full fart siden hun mente selskinnskoa ikke akkurat var vårfottøy, og jammen ble det vårfottøy, for de joggeskoa var liksom ikke helt god for gikttærne. På Kastrup byttet hun til sandaler, og det har siden vært fottøyet her.

Det der med vår er nå en definisjon. Vår er i min betydning at det begynner å spire litt – nok til at man ser at årstidene endrer seg. At naturen er snøløs betyr ikke vår. Da flyet gikk inn for landing på Kastrup så vi riktignok snøløst landskap, men de forhåpningene en av oss hadde om at om å gå ut på det i det landlige Ørredfiskeriet og høste inn kufor til maten - de brast.

Apropos dette med at en bro er overgangen til noe annet – dette noe annet kan også være en stat, en annen stat. Ronald, pappa og jeg skal i dag frese over Øresundbroen til Sverige. Vi fikk på grunn av sykdom en uventet fridag.

domantrener

PS

De gamle bloggene følger


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar