mandag 13. juni 2016

Fotograferes til heimeside

Denmark III

Ja da har vi kommet til torsdagen som er en bestill-kake-dag. Det glutenfrie bakeriet ved jernbanen er kveldsåpent i dag og i morgen. Pappa foreslo at vi skulle stikke innom og bestille brownies til i morgen, for han trodde de ikke hadde mer igjen så seint på dagen. Jeg ble optimistisk med inn for å se om de likevel hadde. Men den gang ei, pappa hadde rett, vi måtte bestille til i morgen. Kakelysten som jeg var bestilte jeg seks brownies selv om jeg hørte at pappa heiv etter været. Man skal ikke bestille kaker når man er desperat kakelysten - som man sier i kostholdsliteraturen. Men jeg klarte altså bestille seks feite brownies -  to til hver av oss tre. Er vi slukhalser, så er vi det.

Jeg var hos Naomi i dag, og da kom det en proff fotograf som Johannes hadde hyrt til å ta bilder av behandlingssituasjoner. Han tok mange bilder av oss, og da han var ferdig, spurte han plutselig Naomi om hun var jøde, noe hun bekreftet. Det var også fotografen, så han merket vel at de hadde noe felles.

Under fotograferingen reiv pappa av meg skjorta for å få eksponert Markomeannu t-skjorta fra i fjor. Den med protest hevet behansket hånd a la OL i Mexico. Naomi ble så begeistret for den at hun sa at hun skulle ønske hun hadde maken. Nå fabler pappa om å forære sin gamle til henne. Over mitt lik. Men jeg kan gå med på å invitere henne på kaffe eventuelt te og brownies på Ørredfiskeriet i morgen kveld.


domantrener

Jeg entrer ful av optimisme kakesjappa.

Jeg og Naomi caught in action.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar