søndag 6. april 2014

...i mitt hjerte...


Same prosedure. Frokost med påfølgende blogg. Egentlig er det en tradisjon i familien Skåden, mannlige del, å blogge, dvs blogg i en vid betydning av ordet. Pappa har alltid notert ting i sin 7. sans, og han slår opp år tilbake for å sjekke ting. Sigbjørn har tatt denne tradisjonen og gjør det samme som pappa. Jeg blogger, men det blir litt annerledes enn 7. sansene til de andre. (Siden det er helg er Hyatt mer overfylt og det er ganske mye bråk her på det ellers så fredelige frokostrommet. Derfor tror jeg vi forlater og fortsetter bloggen på vært fredelige 321.)
 Så over til gårsdagens notater i min mentale 7.sans.
Kveld.
Det ble ingen mer notering i min 7. sans i morges. Vi forlot Hyatt og dro til Chestnut Hill. Der tok vi en dag i vår oase. Vi ruslet langs Germantown Avenue som går gjennom det meget spesielle området. Vi tok en «øl» (kaffe, te og juice) på puben «Top of hill».Chestnut Hill har benker langs fortauene, og vi satt her og der. Jeg vet ikke hva de andre gjorde, men jeg i alle fall sugde inn atmosfæren der. Lunchen spiste vi på et av favorittstedene, Fiesta Pizza, og desserten tok vi på patioen på Chestnut Hill Hotel. Begge steder satt vi lenge.
Når vi er heime lever vi nøkternt og sparsommelig. Har vi ærender til for eksempel Harstad har vi alltid matpakke og vannflaske med oss. Da er det desto mer hyggelig å leve slik vi gjør her i USA. Vi spiser ute, vi stikker innom puber og starbucks. Vi tar en pause på en gaterestaurant, osv. Hadde vi levd slik til vanlig, ville det neppe vært den samme opplevelsen å gjøre det her.
Chestnut Hill har mange spisesteder, og vi har i årenes løp vært innom de fleste. Etter hvert har det utkrystallisert seg yndlingssteder, og de har vi vært innom i dag. Jeg vet ingen andre steder der lyden av trafikk som passerer høres ut som harmonisk musikk. Det er bare på Chestnut Hill. På patioen ble jeg sittende og tenke på hva alt dette har gitt meg de siste ni år. En u-sving i livet. Forventninger, skuffelser, glede over å kunne meddele meg, reise rundt i verden og dra eget visakort her og der.
 
  • utslitt og glad domantrener
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar