torsdag 28. august 2014

Overlytt invitasjon til klappakakegjestebud



Et gjestebud betyr antagelig at man spiser sammen, ikke hva man spiser eller hvor mange retter.
Dere kjenner historien om Kongesønnens bryllup?
Jeg gjør det ikke. Jeg kjenner bare headinga og låner den som et begrep på en overlytt invitasjon der alle er kalt (nvitert). Et annet begrep er Babettes gjestebud som symbol på et overdådig, variert og rikt bord. Jeg låner det begrepet også for å signalisere at klappakaker kan slå ut Babettes gjestebud, og hadde Babette kjent denne retten, ville hun brukt bare den.

Lørdag kl. 14.00 og til det mørkner og vel så det skal jeg ha et ”kongesønnens-bryllup”-bursdagsfeiring ved bålet her bak huset. Eegentlig ver det en navnefest for min røde, flotet ATV som har fraktet meg til forskjellige steder jeg før ikke haer vært. I dag f. eks. knallet vi til Liakollen. Bilen min heter Blåbærlynget. ATVen har ennå ikke fått fastsatt navn. Tar gjerne i mot forslag. Hvis ikke annet og mer høvelig dukker opp er navnet Rødkløvern.
I tillegg fyller jeg et eller annet slags år, og vi slå to fluer i ett smekk og feirer alt dette utomhus med varme klappakaker og kaffe.  Jeg har lånt en steketakke og skal kjøpe ingredienser til klappakaker.

Så stikk gjerne innom / utom bak huset for det som passer deg, en kort kaffestund eller en lang en. Vi er der og holder liv i bålet.
Kom, kom.

Kjekt om dere sier fra på innboks om dere kommer, dette på grunn av størrelse på deigen(e). Men det går også flott å bare impulsivt dukke opp bak huset hos oss.

domantrener

PS.  ATVen melder at den er mot navnefestgaver. Den har foreløpig det den trenger, olje, bensin og meg. Jeg for min del har også det jeg trenger av jordisk gods og gull, så gaver er en ikke-sak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar