mandag 13. juni 2016

Danmark 5

Danmark V

Så er denne galskapen i gang, og pappa er naturligvis en av dem som er smittet. Jeg sikter selvfølgelig til noen overbetalte mannfolk som dytter eller sparker hverandre overende på jakt etter en ball. Ikke skjønner jeg at noen gidder - jo selvsagt om man får godt betalt, men ikke de som betaler for å se på. Det er jo mange løyer som følger med slik som løping og jubling, artige karnevals utkledninger og artige fotballtrenere som hiver seg rundt hver gang ballen ikke går i mål. Men også ivrige kommentatorer. Nå mener jeg ikke på tv, men slike sofa-ekspertkommentatorer som han jeg sitter i lag med her i sofaen på Ørredsfiskeriet. Jeg trenger ikke nevne navn i denne sammenhengen. Det var dagens sukk. Nok i denne omgang men jeg vet det kommer flere for mesterskapet varer en hel måned har jeg hørt.

Men fra den ene til de andre. Her trues det med saltvann i min tette nese. Den har plaget meg de siste dagene, men ikke verre en at ABM-programmet har gått sin gang. Nå er det bare to dager igjen med en ny practitioner, Kathy O’Neil. Slik er dagene talte her i Danmark. Snart møter vi min hardt-arbeidende mamma som i mellomtiden har ni-jobbet med to arbeidskrevende bokutgivelser: en Qvigstad ordbok og en Aslaug Olsen bok om samiske slekter. Gled dere alle med et bankende samisk hjerte til at disse bøkene utkommer snart.  


domantrener 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar