lørdag 1. april 2017

Mr. Lettvint på tur 5. En fot i hver leir


Nå har jeg sett hvordan man som lazy bones her i varmere strøk. Ikke urfolka her, men vi andre. Vi fra de kaldere regioner som ikke setter pris på det vi har. På denne turen har jeg stiftet side. Jeg vil ikke lenger bare sette pris på det jeg har. Jeg vil ha en fot i hver leir – i hvert klimalag – og vi fra de kaldere strøk er jo velbeslåtte når vi kommer til de varmere land med våre oljepenger.

 

Dette er gjennomtenkt, og jeg vil nå kjøpe meg hus i et varmere land. Her er det selv for meg altfor fullpakket og jeg antar det samme er med de fleste havstykkene her.

 

Heller ikke skal det være i et område med potensiell trussel. Jeg mener jeg vil ikke rush in where angels fear to thread.

 

Jeg har begynt prosessen og har googlet meg litt opp på eiendomssalg i sørligere land. Selvsagt skal jeg ikke flytte. Jeg skal bare være velstandspendler. Jeg vil nyte godt av det norske systemet, så dum er man ikke at man takker nei til det. Hens en fot i hver leir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar