søndag 21. januar 2018

Ja, hva?

Det er litt rart at vi skal etablere oss på nytt fra skratch. Helt på skratch blir det forresten ikke, for vi har kjøpt en familieseng, og vi prøver å finne tilbud på alt fra te-skjeer til håndklær, og har vært ofte innom Røvarn som nå avvikler. Vi har også fått en del sengtøy og en del klær, så på null er vi ikke.

En stor forskjell er at nå ser jeg tydelig alt papairarbeid. Vi har fått låne et databord som står på kjøkkenet. Data var noe av det første vi fikk her. Ivan lånte oss bærbar PC og printer til vi fikk etablert en egen sådan, og vi fikk lov av onkel Per til å koble oss på hans nett til vi ble sjølforsynt. Der sitter alltid noen over noe på dette systemet. . Dette foregikk før i kjelleren heime utenom min generelle kontrollmulighet.

Så er det dette ordet heime. Mamma sier heime om heime om hos oss i skogen. Jeg sier ingenting, jeg vet ikke hvilket begrep jeg skal bruke. Det samme tror jeg gjelder pappa. Han sier ikke heime, han heller. Forskjellen er at mamma har bare vært der en gang, og for hennes øyne står det slik det var. Pappa har måttet være der ofte på grunn av diverse, og han ser det nok mer slik det er i dag. Så må man se når vi kommer oss i bygging som vi håper blir til sommeren eller høsten.

domantrener

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar