mandag 18. april 2011

Domantreners påskenøtt,del 2

18.04.2011


Lenge satt jeg inne på arbeidsrommet mitt og lyttet til lydene utefra mens jeg betraktet hunden som sov søtelig. Opp i alt dette forundret det meg at den som ellers var lydhør som få hunder er, ikke våknet av dette.



Jeg hadde ellers ingen formening om situasjonen, handlingslammet heter det visstnok, der jeg satt i godstolen, av alle ting satt jeg i godstolen, og betraktet den sovende hunden mens jeg hørte kulelynet arbeide utafor huset. Jeg ante knapt hva et kulelyn var og hvorfor det var utafor huset vårt sånn uten videre. Men at det var et kulelyn, skjønte jeg av det jeg hadde sett da jeg kikket om hushjørnet. Ikke trodde jeg kulelyn kunne komme som lyn fra klar himmel. Noe måtte ha forårsaket det, gjort at det nå befant seg utafor veggen der det holdt på med noe.



Hva hadde forårsaket at et kulelyn plutselig arbeidet og holdt på med noe utafor husveggen?


Send svar på mail.


Det svaret som velges ut, blir premiert.


Premien denne gangen går til Sigrid Rørvik Bruun for tipset om kulelyn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar