fredag 22. oktober 2010

...så sulten jeg er...

20. oktober

Herregud så sulten jeg er! Klokka er nesten 17 canadatid. Vi sitter oppe i tårnet ved Niagara falls og venter på maten. Flott restaurant som roterer, slik den i Vilnius gjorde. Som der er dette flott. Vi startet med utsikt over fallene. Nå ser vi utover landskapet ellers.

Vi har hatt det superoptikjempefantafenomenalistisk i dag. Klokka 9 spiste vi en eksklusiv liten for-alle-våre gjester-sammen-frokost på vårt lille eksklusive hotell. Senere har vi ikke spist. Nå er vi godt sultne. Vi småhandlet i Niagara on the lake før vi kjørte hit, og her har vi løpt som gale for åp rekke alt før stengetid. Det er off season. Joda, joda, vi har gått under fossen. Skuffelse, selv om jeg forstår at man ikke kan slippe enhver galning løs der og må ha murer og gjerder. Men jeg regner oss ikke blant enhver galning, og selv vi måtte vandre i under-elviske ganger og stå bak netting og se på vann som fosset ned. Men båten under fossene, den anbefaler jeg virkelig! Mer er det ikke å si om det, for det må oppleves, som det heter i litteraturen.

Der kommer fossene igjen. Tårnet har gått rundt, og vi har spist.

Vi ferdes på løse vilkår her hvilket betyr at når vi forlater tårnet, kjører vi ikke tilbake til USA. Vi fortsetter i Canada og kjører canada-sida av Lake Ontario østover. Så krysser vi over til USA et eller annet sted.

Men nå skal jeg bare sitte velmett og sjabbe med de andre.

Vi høres.

romanitrener

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar