fredag 31. mars 2017

Mr. Lettvint på tur 3. Min gjeng


Pust.
Da er vi igjen her i Paradis 17 og har fått stablet leiebilen inn i en mikroluke. Jeg holder på å sovne av bare lettelse, men det er allerede kveld, så det er ok.
 
Etter ABM sesjonen i dag kjørte vi ut av Palma for å finne et høvelig spisested. Vi sneglet oss gjennom et Andraxt, nabobyen, som er under total videre oppbygging å dømme setter de store maskinene og betongblanderne, og fant  endelig et sted ved havet. Supert, og jeg har selvfølgelig oppgradert mine terningkast. Det visste jeg jo at jeg kom til å gjøre. Erfaring, erfaring. Jeg vet at jeg en gang i så fjern fortid at det synes som et annet liv pleide sitte i dagsenter-sofaen og drømme om at livet skulle endre seg, og jammen har det gjort det mye mer enn jeg i mine sofadrømmer klarte se for meg.
 
Jeg satt ved middagsbordet og betraktet oss. Typisk. Vi er som vi er uansett hvor vi er. Pappa i sin rødrutede jakke/ytterjakke som hankjøpte i USA. Siden da har han brukt den i sønt og ørk. Mamma i svart t-skjorte som hun har brukt hele livet. Anka og jeg påkledd som om vi var ved Nordpolen. Min gjeng! Like forbannet typisk er det at mamma drikker hvitvin til middagen når vi spiser slik som dette. Men jeg antar jeg får være glad for at det bare er hvitvin. Heldigvis liker hun ikke noe annet. Pappa og jeg drikker vann og Anka kaffe til maten. For en gjeng. Min gjeng!
 
Nå er det nesten natt og jeg må gjøre diverse før det. Høres i morgen.
 
domantrener

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar