torsdag 17. oktober 2013

«Hikk, hikk, hikk».

Jeg sitter her på Hyatt med beina høgt og hikker etter at Dr. Nuzzo har nålet seg inn her og der i kroppen. Hoftene, knærne og anklene for å sprøyte inn et stoff som skal avhjelpe avleiringer i musklene. Jeg hadde narkose mens han gjorde det, og han forberedte oss på at enkelte muskler «skvetter» etter et slikt inngrep. I alle fall skvetter mellomgulvet, for i perioder hikker jeg mye. Operasjonen var i går og jeg hikker enda nu og da. Så er det en mulighet for den som vil å sette sitt navnetrekk på den gipsen jeg har. Ingen grunn til panikk. Det blir plass for alle. Jeg har gips om begge anklene.  

Men jeg er ikke verre enn at jeg ble både sur og sint da jeg våknet av duppen her på Hyatt i dag og oppdaget at lille Emma Margret og mamma hadde stukket en tur til Chestnut Hill, blant annet for å bunkre sprit til de hersens urtene som skal ha en sånn nitid behandling.

For saken er – vi kom hit til Hyatt i 12 tida i dag fra Summit der operasjonen var gjort. Og etter å ha spist her, krøp jeg og mitt oppskårne legeme i seng og sov litt. Det var etter den duppen jeg oppdaget at de var borte. Jeg vet ikke pappa, men jeg lot meg i alle fall ikke blidgjøre av at de «on top of hill» på Chestnut Hill, hadde på god nordnorsk vis slått av en passiar med en på en pub der de etter sigende drakk kaffe, og blitt anbefalt Philadelphias beste philly steak. De hadde anstendighet nok faktisk til ikke å sette seg der og nyte dette uten pappa og meg. Dermed skal vi kanskje hikke innom der en dag. Men i morgen er det King of Prussia, og siden dette er blitt offentlig på nett og ut i verden skal jeg ikke si hva mamma sier det er King of. I alle fall, Matthew Newell på Family Hope ble litt satt ut da han anbefalte King of Prussia til lille Emma Margret, og mamma mumlet at det der ikke var noe for folk. Dermed roste han giganten opp i skyene for å nyansere hele oppfatninga av den

Back to the pub. Vi drar muligens dit en dag for denne verdens beste philly steak, men siden det er Harry Potter helg og folk visstnok går bananas da, trodde ho på puben det kunne bli fullt der fredag og lørdag.

Herregud, vi har ikke mange dagene igjen her, og vi har ennå ikke vært på Valley Green og latt Emma Margret få oppleve atmosfæren der.

domantrener.

PS: Nå er det tid for Hyatts spesielle kveldssnack, og vi skal hikke oss ned for å spise og senere skal vi muligens kjøre for å skaffe oss litt nødvendig ditt og datt som vi trenger her og der.  

PS2: Vi har nettopp vært på Wallmart og handlet ikke ditt og datt til bruk her og der. Vi dro dit for å finne noe sklisikkert og vidt jeg kunne ha på beina iver gipsen når jeg går i ladder. For «gå, gå gå» sa dr. Nuzzo på Summit Medical, «ladder, ladder, ladder» sa Matthew Newell på Family Hope.Da har jeg noe å holde meg fast i. Jeg har en litt ustabil gange, kan man si. Ladder er altså mitt fysiske program i et halvt år. Åling og kryping må vente. Så synd ! Så forferdelif synd !

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar